***

...jag har sprungit två varv runt ramberget
stretchat duktigt och noggrant men ändå fått ont i ryggen
rakat benen med aprikosfärgad rakhyvel
skurit mig i knävecket
längtat efter kaffe
och den indiska färskosten på maharani
vattnat de små krukorna med kryddor som står i fönstret
ätit gröt gjord på hirsgryn med hackade mandlar och råsocker
haft huvudvärk
bestämt frukostmöte med mathilda imorgon kl 9 på egg & milk...

nu ska vi sova. vilket philip har gjort i princip hela dagen. anyways, godnatt.
(måste bara påpeka att det ska bli underbart att imorgon äntligen få tillfredsställa min hungriga pannkaksmage!)

3 kommentarer:

MF sa...

Haha, har du varit sugen på pannkakor länge?
Jag ser fram emot vårt frukostmöte.
Men nu är klockan 23.55 och jag har inte gått och lagt mig än så jag kommer nog stapla ut på Linneplatsen och in på Egg and Milk, sömndrucken och seg. Men pannkakor och kaffe botar det mesta!
Ses imorrn.
Sov så gott Carajna!

Hanna Åberg sa...

är egg & milk bra? har bott här ett tag, men aldrig gått förbi. har hört lite blandat om det caféet. verkar mysigt med inredningen i alla fall

Carina sa...

egg & milk är väldigt mysigt. har varit där ett par gånger och beställer alltid amerikanska pannkakor. de smälter i munnen! hur goda som helst.
om du går dit en helg så var beredd på lång kö och trängsel, inte så kul. men har man sovmorgon en vardag är det ett perfekt frukosthak.

Bloggarkiv